Care este rolul platformei Harta Serviciilor Sociale din România?
Atunci când am pornit la drum cu această inițiativă, am avut o misiune importantă care ne-a ghidat fiecare acțiune: impactul pozitiv pe care ne dorim să îl producem în comunitatea noastră.
Prin intermediul platformei Harta Serviciilor Sociale din România credem că putem contribui la îndeplinirea acestui scop.
Fiecare cetățean are dreptul să fie informat corespunzător, să știe care sunt sursele de unde poate obține rapid informația necesară, dar și cum poate accesa serviciile sociale pentru el sau alți membri ai familiei sale.
Seturile de date disponibile online privind serviciile sociale din România sunt actualizate constant de către Ministerul Muncii pe site-ul oficial, însă acestea sunt publicate într-un format greoi și neprietenos. Iar foarte mulți cetățeni nici nu știu unde pot găsi aceste tipuri de informații.
România avea nevoie de o soluție digitală care să vină în sprijinul cetățenilor, de un intermediar între furnizorii și beneficiarii de servicii sociale, care să faciliteze legătura dintre aceștia.
Identificând această nevoie, echipa noastră a pornit inițiativa dezvoltării platformei Harta Serviciilor Sociale încă din anul 2016, iar acum a reușit să obțină resursele necesare pentru ca acest proiect să devină realitate.
Care este rolul acestei platforme în comunitate și ce beneficii are?
Ne-am propus să construim un instrument ușor de accesat de către toți cetățenii, de pe orice dispozitiv, care să le ofere:
- O imagine de ansamblu asupra tuturor serviciilor sociale din România, într-un format interactiv și prietenos, găsind rapid serviciile din proximitatea lor;
- Informații cât mai cuprinzătoare și utile despre furnizorii de servicii sociale și centrele din țară.
Am dezvoltat un instrument prin intermediul căruia beneficiarii de servicii sociale se conectează rapid cu furnizorii, cunosc detalii importante despre aceștia și iau decizii în cunoștință de cauză.
Pentru că ne dorim să implicăm activ cetățenii în acest proces, aceștia au posibilitatea să evalueze activitatea furnizorilor de servicii sociale cu care au intrat în contact sau să facă anumite sesizări.
Comunicarea, transparența și obiectivitatea sunt stâlpii de susținere ai acestui proiect, care ne vor ajuta să dezvoltăm un serviciu cu impact puternic în societate.