Istoricul proiectului. Cum a început totul?
Ideea proiectului a luat naștere în 2016, în perioada în care câțiva membri ai echipei noastre, Citizen Next, au fost bursieri ai programului guvernamental GovItHub. În lipsa unui sistem național de evidență a serviciilor sociale din România era o nevoie pe care am abordat-o prin propunerea proiectului Harta Serviciilor Sociale din România.
Am demarat o serie de discuții cu Ministerul Muncii și, astfel, am început lucrul pentru a crea o platformă menită să ofere cetățenilor posibilitatea de a vizualiza toate serviciile sociale pe harta țării și a avea acces la datele de contact ale furnizorilor.
În ianuarie 2017 am lansat un prototip al platformei, iar interesul cetățenilor a fost unul remarcabil, înregistrând peste 10.000 de utilizatori unici.
Acest lucru ne-a demonstrat că există o nevoie reală în comunitate și ne-a motivat să ducem această inițiativă la un alt nivel.
Cum am ajuns finaliști în competiția RO Smart în Țara lui Andrei?
Ne-am propus să continuăm proiectul și să dezvoltăm o platformă completă, îmbunătățită pe baza feedbackului primit și nevoilor identificate în comunitate.
Oportunitatea a apărut atunci când am înscris proiectul în RO Smart în Țara lui Andrei, o competiție națională de proiecte care, prin intermediul tehnologiei și digitalizării, au puterea să schimbe comunitățile din România. RO Smart face parte din programul amplu de responsabilitate socială - Țara lui Andrei, dezvoltat de compania OMV Petrom.
Din toate proiectele înscrise în competiție, Harta Serviciilor Sociale din România a obținut votul de încredere al juriului, fiind pe lista celor 10 proiecte căștigătoare.
Sprijinul financiar primit din partea OMV Petrom a fost motorul care a pus în mișcare această inițiativă, având astfel toate resursele necesare pentru a începe dezvoltarea unei versiuni pro a platformei Harta Serviciilor Sociale din România: mai modernă, interactivă și ușor de utilizat.